Kolacje / Obiady / Przystawka / Sałatki

Sałatka z grillowanych warzyw z kuskusem

Sałatka z grillowanych warzyw z kuskusem

Sałatka, którą można skomponować z dowolnych warzyw, ja zrobiłam z tego co miałam dostępne w lodówce. Doskonałe rozwiązanie na szybkie danie dla niespodziewanych gości, wystarczy tylko upiec warzywa w piekarniku, dodać dowolne świeże zioła, ewentualnie ser typu feta i gotowe.

Składniki:

  • ½ szklanki suchego kuskusu (smak kwaśny – Drzewo)
  • kilka gałązek świeżego tymianku (smak gorzki – Ogień)
  • kilka gałązek świeżego oregano (smak gorzki – Ogień)
  • średnia czerwona papryka (smak słodki – Ziemia)
  • średni bakłażan (smak słodki – Ziemia)
  • plaster dyni – około 100 g (smak słodki – Ziemia)
  • średni batat (smak słodki – Ziemia)
  • awokado (smak słodki – Ziemia)
  • 2 ogórki gruntowe (smak słodki – Ziemia)
  • czerwona cebula (smak ostry – Metal)
  • główka czosnku (smak ostry – Metal)
  • pieprz (smak ostry – Metal)
  • 1 łyżeczka czerwonej czubrycy (smak ostry – Metal)
  • sól (smak słony – Woda)
  • 200 g sera feta (smak słony – Woda)

Sos:

  • oliwa (smak słodki – Ziemia)
  • miód (smak słodki – Ziemia)
  • świeża kolendra (smak ostry – Metal)
  • sól (smak słony – Woda)
  • ocet balsamiczny (smak kwaśny – Drzewo)

Przygotować kuskus według przepisu na opakowaniu.

Przygotować warzywa do grillowania.

Wstawić piekarnik na 180 C, funkcja grill.

Bakłażana umyć i pokroić w 1 centymetrowe plastry, obsypać solą z każdej strony, pozostawić na około 15  minut – w ten sposób pozbywamy się goryczki. Plastry bakłażana opłukać zimną wodą i wytrzeć papierowym ręcznikiem, następnie pokroić w grubsze paski.

Paprykę umyć, wytrzeć, przekroić na pół, pozbyć się nasion i pokroić w paski. Dynię bez skóry pokroić w grubą koskę. Batata obrać i pokroić w grubsze plastry, następnie w paski wielkości frytek. Cebulę obrać i pokroić w grube pióra. Całą główkę czosnku bez obierania przekroić w poprzek na pół.

Przygotować oliwę z wymieszaną czubrycą i listkami posiekanej kolendry, pieprzem i solą.

Przygotowane warzywa wrzucić do dużej miski lub garnka i wymieszać z przygotowana oliwą z przyprawami, następnie wyłożyć na blasze na papierze pergaminowym, doprawić świeżo zmielonym pieprzem i solą. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec około 20 do 30 minut, aż warzywa zmiękną.

Przygotować sos. Do słoiczka wlać oliwę, dodać 2 łyżeczki miodu, łyżeczkę posiekanej kolendry, pieprz, sól, ocet balsamiczny oraz tymianek. Zakręcić słoiczek i potrząsać aż do połączenia składników. Spróbować powstały sos, doprawić ewentualnie do smaku miodem, pieprzem solą i octem.

Fetę pokroić w 1 cm kostkę. Ogórki oraz awokado obrać, pokroić w kostkę.

Gotowy kuskus przesypać do dużej miski. Grillowany czosnek wycisnąć z łupy i dodać do kuskusu z pozostałymi grillowanymi warzywami. Dodać pokrojone ogórki oraz awokado. Wszystko wymieszać polać sosem, ponownie wymieszać, doprawić świeżą kolendrą, pierzem i solą do smaku, dodać pokrojoną fetę, listki tymianku i oregano wymieszać i gotowe. Smacznego!

1 Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *