Kolacje / Obiady

Risotto z zielonych warzyw i wegańskim parmezanem

Risotto z zielonych warzyw i wegańskim parmezanem

Lekkie wiosenne danie, risotto z zielonymi warzywami z wegańskim parmezanem zrobionym z płatków migdałowych. Polecam!

Wersja tego danie może być wegańska jeżeli zamiast masła dodamy olej kokosowy.

Składniki:

  • ½ kilograma mrożonego groszku lub świeżego (smak słodki – Ziemia)
  • pół małego brokuła (smak słodki – Ziemia)
  • masło (można zastąpić olejem kokosowym) (smak słodki – Ziemia)
  • oliwa (smak słodki – Ziemia)
  • duża cebula (smak ostry – Metal)
  • 2 gałązki selera naciowego (smak ostry – Metal)
  • 1 i ½ szklanki ryżu arborio (35 dag) (smak ostry – Metal)
  • świeżo zmielony zielony pieprz (smak ostry – Metal)
  • sól (smak słony – Woda)
  • 4 ½ szklanki warzywnego bulionu (smak słony – Woda)
  • 4 łyżki drobno posiekanej natki pietruszki (smak kwaśny – Drzewo)
  • szczypta kurkumy (smak gorzki – Ogień)

Wegański parmezan

Składniki:

  • 100 g płatków migdałowych (smak słodki – Ziemia)
  • spora szczypta chili (smak ostry – Metal)
  • spora szczypta soli (smak słony – Woda)
  • 3 łyżeczki płatków drożdżowych (smak kwaśny – Drzewo)

Wszystkie składniki na wegański parmezan umieścić w naczyniu blendera z nożykami i zmiksować aż powstanie drobna mąka. Powstały ,,parmezan” można przechowywać w szczelnie zamkniętym naczyniu w lodówce.

Brokuła umyć i pokroić na drobniutkie kawałki. Selera naciowego umyć i pokroić w talarki grubości 1 cm. Cebulę obrać i pokroić w kosteczkę.

Na głębokiej patelni rozgrzać łyżkę masła z oliwą, dodać cebulę i smaż aż się zeszkli, cały czas mieszając. Dodać brokuła, groszek, seler naciowy, wymieszać i smaż przez 5 minut. Podsmażone warzywa zdjąć z patelni na talerz.

Na tej samej patelni ponownie rozgrzać łyżkę masła z oliwą, dodać ryż,  mieszać i smażyć aż wszystkie ziarenka pokryją się tłuszczem. Do ryżu dodać podsmażone warzywa, wszystko dokładnie wymieszać, następnie dodać pierwszą szklankę bulionu, gotować na średnim ogniu cały czas mieszając, aż płyn się wchłonie. Powtórzyć czynność do momentu aż zużyjemy cały bulion, doprawić solą.

Zestawić risotto z ognia, dodać natkę pietruszki, szczyptę kurkumy, łyżkę masła, połowę parmezanu  i wymieszać. Przykryć i pozostawić danie na 2 minuty. Podawać posypane parmezanem i natką pietruszki.

Risotto z zielonych warzyw i wegańskim parmezanem

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *